Bing gecertificeerd
2 november 2016 | SEA - Erwin NoordhoffGoogle heeft als het gaat om online zoekmachines het grootste marktaandeel, maar naast Google zijn er natuurlijk ook nog andere zoekmachines. Bing is er daar een voorbeeld van. Deze zoekmachine werd op 3 juni 2009 door Microsoft gelanceerd. Momenteel is Bing na Google de grootste zoekmachine op het internet, met een aandeel van 3%.
Voordelen Bing
Net als Google heeft ook Bing zijn eigen advertentieprogramma, Bing Ads. Veel ondernemers vinden Bing niet interessant door het (nu nog) relatief kleine marktaandeel. Toch begint Bing een steeds groter aandeel te krijgen en deze zoekmachine heeft daarom veel potentie om online te groeien. Daarnaast heeft Bing Ads een aantal kenmerkende voordelen ten opzichte van Google AdWords. Wij hebben ze op een rijtje gezet:
- Kosten per klik zijn een stuk lager
- Minder concurrentie
- Hogere CTR van de advertenties
- Lagere kosten per conversie
Extra kwaliteitswaarborg
Om voor te lopen op de concurrentie maakt Allfree naast Google Adwords al meerdere jaren gebruik van Bing Ads. Om meer uit de Bing Ads campagnes te halen zijn Denise en Erwin, onze SEA specialisten, sinds 31 oktober 2016 officieel Bing gecertificeerd. Een extra kwaliteitswaarborg, want deze certificering verzekert onze klanten ervan dat ze te maken hebben met specialisten die beschikken over voldoende kennis op het gebied van zoekmachine marketing.