Fris en fruitig aan de telefoon
3 oktober 2016 | ServicecenterGeen verhalen over aapjes, Harry Potter of een bak kwark; bij het servicecenter draait het allemaal om telefoons. En dan niet om onze mobiele telefoons, waarmee we Whatsappjes versturen en soms Pokémons vangen. Nee, gewoon de vaste lijn waarop iedereen die (met spoed) een specialist nodig heeft ons kan bereiken. Of de beller nu te maken heeft met een verstopt riool, op zoek is naar een vloerenspecialist of een ongedierteplaag wil laten verhelpen. Ons team van hoofdzakelijk fitte, leergierige en hardwerkende studenten zit fris en fruitig aan hun bureau en zorgt ervoor dat de klant wordt doorverbonden met de juiste specialist.
Zelfs BN’ers weten ons te vinden
Dat de aangesloten specialisten dankzij Allfree goed online vindbaar zijn blijkt wel uit het feit dat ook bekende Nederlanders ons bellen. Zo hebben we enkele oud profvoetballers aan de lijn gehad en wist een bekende schaatser ons ook te vinden. Toch is één gesprek ons het meest bijgebleven. We gaan geen namen noemen, maar het ging om een Nederlandse rapper die op zoek was naar een elektricien. We dachten eerst dat het een grap was, maar na wat research bleek het hem toch echt te zijn. Onze specialist werd helemaal enthousiast toen hij hoorde dat hij een BN’er mocht helpen. Hij belde een week later zelfs even terug om te laten weten dat alles goed verlopen was en hij de BN’er er nu als tevreden klant bij heeft. Hij blij, de rapper blij en wij blij!
Grappige situaties
Dat niet iedere klant even gemakkelijk te verstaan is weten we al een tijdje. Van plat Gronings tot hele zachte G; we krijgen ze allemaal aan de lijn en dat zorgt soms voor grappige situaties. Zo hebben we wel eens een klant aan de lijn gehad die problemen had met het slot van zijn bagagewagentje. Onze medewerker wist natuurlijk direct waar de klant het over had: een koffer! Niets bleek minder waar, het ging namelijk om een aanhangwagen. Gelukkig kon de klant er wel om lachen en kwam het uiteindelijk allemaal goed.