Het Google Partnership Event

22 november 2016 | SEA - Denise Zwartenkot

Maandag 21 november was het zo ver, het Google Partnership Event. Een deel van onze SEA afdeling reisde op uitnodiging van Google Nederland naar Amsterdam af om hier aan deel te nemen.

Denise vertelt: “Om 12.30 uur begonnen we het event met een gezellige lunch. Hier kwamen we zelfs onze oud collega Rienk tegen. Nadat iedereen weer op de hoogte was van elkaars reilen en zeilen startten we met de presentatie ‘Wat het Google Partners-programma voor ons kan betekenen’. Hier maakten we kennis met Google Game On en de G+ community. Daarna werd kort ingegaan op wat jouw Google contactpersoon voor je bedrijf kan betekenen. Bij de laatste presentatie voor de pauze werden twee bedrijven naar voren gehaald die het agency panel vormden. Zij mochten plaatsnemen in de regisseursstoelen en middels diverse vragen gaven zij inzicht in hoe zij gegroeid zijn met hun bedrijf, wat hun missie en visie is en hoe zij in de markt staan.
Zaal Google

Inspelen op trends

Na een korte toilet-drankje-koekje-pauze begon de volgende presentatie door Frank, ons Google contactpersoon in Dublin, over hoe je als bureau in kunt spelen op trends in de markt. Een groot onderdeel van zijn presentatie ging over het completeren van de customer journey en met welke tools je op welk gedeelte van de funnel in kunt spelen. Zo begint de reis van een klant bij ‘awareness’, de kennismaking met je bedrijf of product. Vervolgens volgt de ‘consideration’ fase, waarin je de klant nog verder interesseert voor jouw bedrijf, het product of de dienst die je aanbiedt. Hierop volgt uiteindelijk de ‘conversion’, het moment waarop de overstap wordt gemaakt tot de aankoop van het aangeboden product of dienst. Als marketingbureau is het natuurlijk goed om te weten hoe je deze processen op elkaar aan laat sluiten.

Introductie van de contactpersonen

Na deze presentatie werden middels een verkorte versie van wie-is-het de Google contactpersonen geïntroduceerd en werd de groep in tweeën gesplitst. Ik zag Erwin het komende uur dan ook niet weer. Waar ik eerst de presentatie ‘Hoe kunt u uw bureau laten groeien?’ volgde, maakte Erwin ondertussen al kennis met Andy, ons Google contactpersoon in Amsterdam, en een aantal andere marketingbureaus. Na een half uur wisselden we elkaar af en kreeg ook Erwin te horen dat je gemiddeld 5000 keer per dag wordt blootgesteld aan reclame. Door velen werd een gok gedaan naar het juiste aantal, maar niemand kwam hierbij in de buurt. Een hoop momenten per dag dus waarop jij je boodschap kunt vertellen.

Nog even borrelen

Om 17.00 uur sloten we de dag af met een borrel. Ik was de BOB, dus Erwin kon genieten van een lekker koud biertje. Onder het genot van een hapje en drankje hebben we nog wat genetwerkt, maar na een uurtje besloten we dat het toch echt tijd was om terug te keren naar het noorden. File, file en nog eens file. Het duurde nog wel even voor we weer thuis waren…”

Borrelen Google Denise en Erwin Google