Nieuwsbrief April 2023 - Allfree.nl
logo AllFree
 

Allfree Nieuwsbrief April 2023

Het is alweer april. De lente is officieel aangebroken en een nieuwe Allfree nieuwsbrief ligt weer voor u klaar in uw e-mail. Deze maand bespreken we een aantal belangrijke zaken, wordt u weer voorgesteld aan één van onze medewerkers en krijgt u wat verse tips. Op een rijtje:


CO-certificering verplicht per 1 april

Per 1 april 2023 is het voor installatiebedrijven verplicht om over een geldig CO-certificaat te beschikken. Bijvoorbeeld als u een bedrijf heeft dat cv-ketels, gashaarden of geisers plaatst. De verplichting van het CO-certificaat geldt eveneens als u als zzp installateur onderhoud of reparaties aan dergelijke installaties uitvoert. 

Bedrijven moeten hun kwaliteitssysteem op orde brengen en minimaal één van hun monteurs moet beschikken over de vereiste vakbekwaamheid op het gebied van koolmonoxide. Bedrijven met monteurs in dienst met aantoonbaar vakmanschap (dus met een persoonsgebonden CO-certificering), kunnen een CO-bedrijfscertificering aanvragen.

Indien u werkzaamheden uitvoert die onder de CO-certificering vallen, maar u beschikt na 1 april niet over CO-certificering, dan kan Allfree u geen leads meer leveren tot alles op orde is!

Meer informatie over de CO-certificering is te vinden op een uitgebreide vraag- en antwoord pagina van Techniek Nederland en ook Kiwa heeft een uitgebreide informatiepagina.

 


Aanleveren extra informatie over uw bedrijf

In onze recente nieuwsbrief hebben we aandacht besteed aan het belang van het delen van uw bedrijfsinformatie, tarieven en afbeeldingen op ons platform. Om u te helpen deze informatie effectief en efficiënt aan te leveren, hebben we besloten om een beknopte handleiding te schrijven die u kan ondersteunen bij het combineren van deze gegevens.

Het doel en de voordelen

Het delen van uw tarieven en bedrijfsinformatie op ons platform stelt potentiële klanten in staat om een weloverwogen keuze te maken bij het kiezen van uw diensten. Door inzicht te geven in uw tarieven en certificaten, vermindert u het risico op afhaken (bounce) en vergroot u de kans op kwalitatief betere leads.

Wat hebben we nodig?

Om uw bedrijfsprofiel op ons platform zo volledig mogelijk te maken, vragen wij u de volgende informatie aan te leveren:

  1. Toestemming voor het tonen van tarieven
  2. Tarieven
    • Uurtarief
    • Voorrijkosten (ja/nee, €, per km of vast)
    • Spoedtarief (per uur, voorrijkosten)
    • Avondtarief (per uur, voorrijkosten)
    • Weekendtarief (per uur, voorrijkosten)
    • Vaste tarieven voor specifieke klussen (type klus, €)
  3. Certificaten, keurmerken, brancheverenigingen en merken
  4. Foto’s
    • Uzelf in actie (bij voorkeur in bedrijfskleding)
    • Uw bedrijfswagen(s) (met logo/huisstijl)
    • Uw bedrijfspand (indien van toepassing én met logo/huisstijl)
    • Uw team (bij voorkeur in bedrijfskleding)
  5. Betalingsmogelijkheden (PIN, Factuur, Contant en/of betaalverzoek)
  6. Actuele openingstijden en bereikbaarheid

Hulp nodig?

Als u hulp nodig heeft bij het aanleveren van deze informatie, kunt u contact opnemen met onze binnendienst op 050-2111689. Onze medewerkers stellen u de juiste vragen en noteren alle benodigde gegevens.

Door uw bedrijfsinformatie volledig en nauwkeurig op ons platform weer te geven, vergroot u de kans op succes en groei. Het volgende item gaat specifiek over de meerwaarde van afbeeldingen.

 


Marketing tip: voeg waarde toe met afbeeldingen

Heeft u nog leuke bedrijfsfoto’s of persoonlijke afbeeldingen die specifieke werkzaamheden goed illustreren? Als u het goed vindt dat we deze gebruiken op de website die we voor u inzetten (als u bijvoorbeeld een Dedicated abonnement heeft), stuur ze dan naar ons op via [email protected]. Dan kunnen wij de website verder doorontwikkelen om zo te zorgen voor meer en kwalitatief betere leads.

De toegevoegde waarde van afbeeldingen

Afbeeldingen zijn eigenlijk onmisbare elementen op een goede webpagina. Ze hebben de potentie om een droge tekst om te toveren tot een persoonlijke boodschap. Ze zijn cognitief makkelijker te verwerken dan tekst en geven de lezer vaker een positiever beeld over hetgeen beschreven wordt.

Afbeeldingen in een tekst zorgen tegelijkertijd voor afwisseling en informatievoorziening. Voor het beeld is het een fijne onderbreking van een monotone lap tekst. Het geeft het brein de kans om bepaalde informatie op een leukere, meer toegankelijke manier op te nemen.

Persoonlijke afbeeldingen wekken vertrouwen

Persoonlijke afbeeldingen dragen bij aan een stukje vertrouwen waar de consument naar op zoek is. Een webpagina is toch voornamelijk bedoeld om iets van uzelf te laten zien en daarmee een positieve associatie te realiseren bij de consument. Gevoel speelt een erg belangrijke rol in het keuzeproces van mensen. Als ze bij een ander een beter gevoel hebben of wanneer ze op uw website iets tegenkomen waar ze geen goed gevoel bij hebben, zullen ze vrijwel nooit voor u kiezen.

En dat gevoel kan in kleine dingen zitten. Een herkenbare uitleg van een werkproces, lokale kenmerken op de website, werkzaamheden die mooi worden geïllustreerd, kleur en afwisseling op de webpagina. Het speelt allemaal een rol.

Afbeeldingen dragen bij aan een goede ranking voor zoekmachines

Naast het feit dat afbeeldingen een webpagina visueel aantrekkelijker maken, spelen ze marketingtechnisch ook een rol bij de ranking in de verschillende zoekmachines.

Er zijn bijvoorbeeld allerlei manieren om informatie over belangrijke zoekwoorden toe te voegen aan een afbeelding. Een passende afbeelding maakt een tekst relevanter en dus belangrijker voor de zoekmachine. En vergeet ook niet dat mensen kunnen zoeken op afbeeldingen in de zoekmachine en door de afbeelding aan te klikken op de website terecht kunnen komen.

Hoe we bij Allfree gebruik maken van afbeeldingen

Vanwege het feit dat we bij Allfree een groot aantal websites beheren, maken we hoofdzakelijk gebruik van stockfoto’s uit ons eigen archief om de websites die we voor u inzetten aantrekkelijker te maken. Dat doet wat het moet doen, maar er valt meer uit te halen.

Voor sommige klanten hebben we de sites al grotendeels gepersonaliseerd met toegestuurde foto’s. Dat is echter nog lang niet overal het geval. Met name goede illustratieve afbeeldingen waarmee we bepaalde werkzaamheden kunnen uitbeelden, ontbreken nog. Dus heeft u nog goede afbeeldingen liggen met bedrijfsbusjes, bedrijfspanden of foto’s van specifieke werkzaamheden? Stuur ze naar ons op, dan kunnen wij kijken of we ze een mooi plekje op uw website kunnen geven.

 


Behind the Scenes: wie is Wander?

Ook deze maand maakt u weer kennis met één van onze krachten. Dit keer stelt Wander zich aan u voor.

Wie ben je?

Ik ben Wander en volg de opleiding Ondernemerschap & Retail Management aan de Hanzehogeschool Groningen. Ik zit nu in het derde jaar van de opleiding en volg daarvoor een meewerkstage binnen Allfree. Verder woon ik op het moment alweer 3 jaar in de stad Groningen.

Wat is je functie bij Allfree?

Zoals ik al zei loop ik sinds kort stage hier bij het bedrijf en voer ik voornamelijk taken uit van het servicecenter. Onderdelen hiervan zijn telefonie en het controleren van de kwaliteit van de leads. Voor mijn stage voer ik een project uit waar ik aankomende maanden mee bezig zal zijn, waardoor ik ook op verschillende afdelingen zal gaan meelopen.

Heb je een tip voor onze partners/ondernemers vanuit jouw ervaring?

Houd het kort en krachtig, zodat de boodschap zo sterk mogelijk overkomt richting de consument.

Wat doe je graag buiten stage/studie 

Buiten stage/studie om voetbal ik bij de plaatselijke voetbalclub in Friesland, of ben ik met vrienden in de stad te vinden. In de zomer ben ik vaak op het water te vinden of ben ik aan het wielrennen. In de winter ben ik regelmatig in Oostenrijk te vinden om skiën en te snowboarden.


Conversietip van de maand

Zie offerteaanvragen als contactverzoeken: zorg dat u in staat bent om binnen een uur te reageren. Reageer altijd! Het is tenslotte goede reclame voor uw bedrijf om ongeacht de uitkomst van u te laten horen, ook al kan of wilt u er niets mee doen. Wellicht dat het de klant in de toekomst beweegt om wel met iets interessants te komen.