Met ingang van februari 2023 ontvangt u begin van elke maand de Allfree Nieuwsbrief. Hierin besteden we aandacht aan de ontwikkelingen binnen Allfree en de diensten waar u gebruik van maakt en krijgt u informatie en tips om nóg meer uit onze producten te halen.
In deze eerste editie van de nieuwsbrief komende volgende zaken aan bod:
De afgelopen maanden hebben we onze bestaande processen onder de loep gehouden en gekeken waar we verbeteringen kunnen aanbrengen die ons allen ten goede komen. Dit heeft geresulteerd in een aantal aanscherpingen van processen en her en der wijzigingen in eigen handelen.
Voor nu en in de toekomst houdt dit onder andere in dat wij beter bereikbaar zullen zijn voor onze partners en consumenten en tevens een actievere rol zullen aannemen in klachtafhandeling. Hierover leest u in het volgende item meer.
Ook hebben we ons facturatiebeleid aangescherpt. Het beleid omtrent het naleven van betalingstermijnen van abonnementen zal strikter worden nageleefd. In lijn met de voorwaarden van onze overige pakketten zal ook voor Dedicated partners gelden dat we enkel prepraid advertentiebudget zullen uitgeven.
In praktijk zal dit voor weinig partners merkbaar zijn aangezien de facturen voor deze abonnementsvorm via een incasso-overeenkomst lopen.
Er zijn echter uitzonderingen waar de achterstand oploopt. Vanaf deze maand geldt dat, conform de betalingsvoorwaarden, er enkel geadverteerd wordt vanuit het vooruitbetaalde advertentiebudget. Uiteraard geldt wel een uitzondering wanneer gedurende de lopende maand het advertentiebudget in overleg wordt verhoogd.
Waar gehakt wordt vallen spaanders: zelfs met de beste wil en inzet kan het voorkomen dat een klant ontevreden is, niet het gevoel heeft te krijgen waar hij/zij recht op heeft, of kan een klus onverhoopt niet uit de verf komen zoals u bedoeld had. Dit kan resulteren in een klacht van de consument.
Allfree neemt klachten van consumenten serieus. Wanneer we een klacht binnenkrijgen is het onze gewoonte om ruimte te geven voor wederhoor. Wel is het primair de verantwoordelijkheid van u, de vakspecialist, de klacht op te pakken en de situatie waar mogelijk tot een goed einde te brengen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor klachten die rechtstreeks bij u binnenkomen, zonder dat Allfree er tussen zit. Reviews van uw klanten hebben een directe invloed op uw kansen op goede contactverzoeken. Goede reviews, goede zaken!
We maken ons sterk voor een actieve rol in klachtafhandeling, nu en in de toekomst.
Het afgelopen jaar hebben we een online portaal ontwikkeld waar onze partners kunnen inloggen en de resultaten kunnen monitoren en veel aanpassingen kunnen maken.
Voor de bedrijven die nog geen toegang hebben zal dit de komende week geregeld worden. Deze bedrijven ontvangen een e-mail waarin wordt aangegeven dat er een portaal account is aangemaakt. Het kan voorkomen dat deze e-mail in de spam/reclame inbox verdwijnt, controleer daarom met enige regemaat uw spambox.
Binnen het online portaal kunt u veel zelf regelen, wat voorheen via de binnendienst geregeld moest worden. Een greep uit de mogelijkheden van het portaal:
Mocht u vragen hebben over het portaal of er niet helemaal uitkomen, schroom dan niet om contact op te nemen met uw Allfree contactpersoon. De contactgegevens staan onderaan deze nieuwsbrief.
Om uw gepersonaliseerde lokale website meer persoonlijkheid en karakter te geven, bieden we u de mogelijkheid om zelf materiaal aan te leveren om de website mee op te luisteren. Dit kan vertrouwen wekken bij potentiële klanten en zorgt er voor dat de website nóg meer uw persoonlijke visitekaartje kan zijn.
U kunt denken aan bijvoorbeeld:
Mocht u een en ander willen aanleveren voor uw website, neem dan vooraf contact op met uw Allfree contactpersoon, dan helpen we u graag verder!
“Is mijn advertentiebudget nu al weer op?” “Hoe kan het dat er al zoveel is uitgegeven terwijl de nieuwe maand nog maar ruim een week onderweg is?”
Google Ads is duur. En Google Ads wordt steeds duurder. Net als voor alle andere dingen in het leven, zijn de kosten toegenomen. Waar een gemiddelde klik voor een dakdekkerscampagne drie jaar geleden nog rond de vier euro lag, ligt eenzelfde klik tegenwoordig eerder rond de zes euro.
Is dat omdat Google meer wil verdienen aan advertenties?
Absoluut. Google is geen non-profit organisatie die de wereld probeert te verbeteren. Door de concurrentiestrijd tussen adverteerders aan te wakkeren proberen ze hun eigen winstmarge te vergroten.
Want zo werkt Google Ads: Google laat adverteerders tegen elkaar opbieden voor de beste posities boven of onder de organische (onbetaalde) zoekresultaten. Betaal je meer, sta je hoger. En omdat iedereen op de beste posities wil adverteren ontstaat er concurrentie.
Moeten we deze ontwikkelingen dan maar lijdzaam ondergaan?
Nee. We zijn weliswaar grotendeels afhankelijk van Google als grootste zoekmachine, maar er is genoeg dat we als marketingbureau kunnen doen om het rendement op adverteren via Google te vergoten.
Om te beginnen is de klikprijs niet volledig bepalend voor de positie waarop je advertentie getoond wordt. Google wil boven alles relevante informatie bieden. Daarom nemen ze ook de kwaliteit van je landingspagina, de kwaliteit van je advertenties en de verwachte klikratio mee in hun beoordeling tijdens de advertentieveiling. Samen wordt dit een soort optelsom die bepaalt hoe goed je het doet ten opzichte van de concurrentie, elke keer dat iemand een zoekvraag intypt in Google.
Je kunt de optelsom dus beïnvloeden door meer te bieden, of door bijvoorbeeld je landingspagina of advertenties relevanter te maken. Heb jij de meest relevante pagina voor een bepaald onderwerp kan het dus zo zijn dat je met een lagere klikprijs op een betere positie kunt adverteren dan de concurrentie.
Er is meer dan adverteren alleen
Adverteren is natuurlijk niet de enige weg naar succes. Op basis van de kwaliteit van je pagina krijg je ook een plekje in de organische rangschikking van Google (en andere zoekmachines). Hoe relevanter jouw content voor de zoekvraag van de consument hoe hoger je positie in de organische zoekresultaten. En daar hoef je niets voor te betalen.
Als marketingbureau houden we ons daarom naast de campagnes ook veelvuldig bezig met het optimaliseren van de website zodat deze zo goed mogelijk aansluit op relevante zoektermen die de consument invoert in de verschillende zoekmachines. Zo proberen we de gemiddelde kosten per telefoontje of mailaanvraag stabiel te houden en waar mogelijk zelfs omlaag te brengen. Ook in tijden waarin alles duurder wordt.
Het kan voorkomen dat uw bedrijfsinformatie verandert. Bijvoorbeeld door een verhuizing of vanwege een wijziging in bedrijfsnaam of -activiteiten. Het voeren van correcte bedrijfsinformatie wordt afgedwongen in de Nederlandse wetgeving. Het is daarom van groot belang dat u er altijd zeker van bent dat u de juiste bedrijfsgegevens voert, zowel online als offline. Dit geldt ook voor de bedrijfsgegevens die u gebruikt in samenwerking met bedrijven zoals Allfree.
Controleer met enige regelmaat in het Allfree portaal of uw bedrijfsnaam en ingevulde vestigingsgegevens overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij de Kamer van Koophandel. Neem op dit controlemoment ook de vastgelegde certificering en keurmerken mee: zijn de door u opgegeven keurmerken nog geldig, of moet u ze (tijdelijk) verwijderen? Op deze manier voorkomt u potentiële boetes van controlerende instanties zoals de ACM.
Mocht u vragen hebben over of naar aanleiding van de inhoud van deze nieuwsbrief, neemt u dan contact op met uw Allfree contactpersoon, middels de volgende gegevens.
Allfree Binnendienst – telefoon: 050-2111689 (tijdens kantoortijden altijd bemand, bij geen gehoor wordt je teruggebeld) of e-mail: [email protected] (tijdens kantoortijden altijd bemand, binnen 24 uur reactie)
Jordy Drommel – telefoon: 06-15671355 (werkt dinsdag, woensdag en vrijdag) of e-mail: [email protected]
Noud Jansen – telefoon: 06-55557776 (werkt elke doordeweekse dag behoudens de maandagen in oneven weken) of e-mail: [email protected]