Met ingang van februari 2023 ontvangt u begin van elke maand de Allfree Nieuwsbrief. Hierin besteden we aandacht aan de ontwikkelingen binnen Allfree en de diensten waar u gebruik van maakt en krijgt u informatie en tips om nóg meer uit onze producten te halen.
In deze eerste editie van de nieuwsbrief komende volgende zaken aan bod:
De afgelopen maanden hebben we onze bestaande processen onder de loep gehouden en gekeken waar we verbeteringen kunnen aanbrengen die ons allen ten goede komen. Dit heeft geresulteerd in een aantal aanscherpingen van processen en her en der wijzigingen in eigen handelen.
Voor nu en in de toekomst houdt dit onder andere in dat wij beter bereikbaar zullen zijn voor onze partners en consumenten en tevens een actievere rol zullen aannemen in klachtafhandeling. Hierover leest u in het volgende item meer.
De afgelopen maanden hebben we intern onze eigen rol aangaande klachtafhandeling en bereikbaarheid voor eventuele klachten onder de loep gelegd en we hebben onze processen waar nodig aangescherpt en uitgebreid. We maken ons sterk voor een actieve rol hierin, nu en in de toekomst.
Waar gehakt wordt vallen spaanders: zelfs met de beste wil en inzet kan het voorkomen dat een klant ontevreden is, niet het gevoel heeft te krijgen waar hij/zij recht op heeft, of kan een klus onverhoopt niet uit de verf komen zoals u bedoeld had. Dit kan resulteren in een klacht van de consument.
Allfree neemt klachten van consumenten serieus. Wanneer we een klacht binnenkrijgen is het onze gewoonte om ruimte te geven voor wederhoor. Wel is het primair de verantwoordelijkheid van u, de vakspecialist, de klacht op te pakken en de situatie waar mogelijk tot een goed einde te brengen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor klachten die rechtstreeks bij u binnenkomen, zonder dat Allfree er tussen zit. Reviews van uw klanten hebben een directe invloed op uw kansen op goede leads. Binnen MyGo is één van de factoren voor de weging van uw bedrijf in de Matchmaker. Goede reviews, goede zaken!
Het afgelopen jaar hebben we een online portaal ontwikkeld waar onze partners kunnen inloggen en de resultaten kunnen monitoren en veel aanpassingen kunnen maken.
Voor de bedrijven die nog geen toegang hebben zal dit de komende week geregeld worden. Deze bedrijven ontvangen een e-mail waarin wordt aangegeven dat er een portaal account is aangemaakt. Het kan voorkomen dat deze e-mail in de spam/reclame inbox verdwijnt, controleer daarom met enige regemaat uw spambox.
Binnen het online portaal kunt u veel zelf regelen, wat voorheen via de binnendienst geregeld moest worden. Een greep uit de mogelijkheden van het portaal:
Mocht u vragen hebben over het portaal of er niet helemaal uitkomen, schroom dan niet om contact op te nemen met uw Allfree contactpersoon. De contactgegevens staan onderaan deze nieuwsbrief.
Om als bedrijf representatief voor de dag te komen op het MyGo platform, is het van belang de juiste zorg en aandacht te besteden aan de bedrijfspresentatie. Hiervoor is uitgebreid de ruimte in het portaal. De kwaliteit van wat u schrijft en aanlevert in de bedrijfspresentatie is van grote invloed op de indruk die een potentiële klant van uw bedrijf krijgt. De bedrijfspresentatie is uw visitekaartje!
We gaan wat aandachtspunten bij langs om de meest optimale bedrijfspresentatie samen te stellen voor uw bedrijf.
Bedrijfslogo – Het bedrijfslogo dat u aanlevert moet zo ‘schoon’ mogelijk zijn. Niet smoezelig en te klein met rommelige achtergronden of halve uitsnedes, maar ‘strak in de lak’, op een goed formaat en trouw aan het officiële logo. Mocht u moeite hebben met het aanleveren van een goed logo, neem dan contact op met uw A llfree contactpersoon, deze helpt u graag verder.
USP’s – Unique Selling Points zijn krachtige oneliners die uw bedrijf in kernwoorden samenvatten. Deze USP’s moeten echter wel op waarheid berusten en mogen geen onredelijk beeld schetsen van wat een potentiële klant van uw bedrijf kan verwachten. We houden de volgende regels aan voor plaatsbare USP’s:
Slogan – Een slogan is een krachtige one-liner waarmee u uw bedrijf identificeert. Van generiek (bijvoorbeeld: ‘Spoedgeval? Wij zijn 24/7 bereikbaar!’) tot uniek (bijvoorbeeld: ‘Met groot gemak nieuwe pannen op je dak!’), alles is mogelijk – maar niet overdrijven. Een aantal richtlijnen:
Publieke omschrijving – De publieke omschrijving geeft ruimte om uw bedrijf te belichten en een persoonlijk tintje te geven. We houden hier de volgende richtlijnen aan:
Online aanwezigheid, socials & media – Is uw bedrijf actief op social media? Neem deze dan op in uw bedrijfsprofiel. Neem alleen socials mee in uw bedrijfsprofiel wanneer deze bedrijfsgerelateerd zijn en actief worden bijgehouden. Wanneer uw een bedrijfsfilmpje wilt koppelen, bedenk dan goed of het gewenste filmpje uw bedrijf goed representeert. Draagt het bij aan wat u online wilt uitdragen, of niet? In het laatste geval is weglaten de betere optie!
Uw Allfree contactpersoon staat natuurlijk voor u klaar om u te ondersteunen wanneer u vragen heeft aangaande de inhoud van uw bedrijfsprofiel!
Waarschijnlijk is het u niet ontgaan: het MyGo platform is volop in ontwikkeling. Bijna dagelijks voeren we updates door om de ervaring voor zowel u als voor de consument steeds beter te maken. Een belangrijke nieuwe toevoeging aan de consumentenkant is de Butlerbar. Dit is de persoonlijke butler voor iedereen die MyGo bezoekt. De Butlerbar helpt in het zoekproces van de gebruiker, onthoudt waar de gebruiker in het proces is en geeft advies en hulp om de gebruiker sneller op een goede manier te helpen en op de juiste plek te doen belanden.
Wanneer de gebruiker op een later moment terugkeert naar MyGo, geeft de Butlerbar de mogelijkheid om het zoekproces weer op te pakken waar de gebruiker in een vorige sessie gebleven was.
Met toevoegingen als de Butlerbar willen we de consument zo efficiënt en accuraat mogelijk van dienst zijn, wat direct ten goede komt aan uw onderneming!
Voor elke nieuwe MyGo partner die u in februari aandraagt keren wij € 75,- leadtegoed uit!
Wilt u weten wat de voordelen zijn van een MyGo/Matchmaker pakket om je relaties beter te kunnen overtuigen, klik dan hier. U vindt hier ook de voorwaarden.
Spelregels:
Het kan voorkomen dat uw bedrijfsinformatie verandert. Bijvoorbeeld door een verhuizing of vanwege een wijziging in bedrijfsnaam of -activiteiten. Het voeren van correcte bedrijfsinformatie wordt afgedwongen in de Nederlandse wetgeving. Het is daarom van groot belang dat u er altijd zeker van bent dat u de juiste bedrijfsgegevens voert, zowel online als offline. Dit geldt ook voor de bedrijfsgegevens die u gebruikt in samenwerking met bedrijven zoals Allfree.
Controleer met enige regelmaat in het Allfree portaal of uw bedrijfsnaam en ingevulde vestigingsgegevens overeenkomen met de gegevens die bekend zijn bij de Kamer van Koophandel. Neem op dit controlemoment ook de vastgelegde certificering en keurmerken mee: zijn de door u opgegeven keurmerken nog geldig, of moet u ze (tijdelijk) verwijderen? Op deze manier voorkomt u potentiële boetes van controlerende instanties zoals de ACM.
Mocht u vragen hebben over of naar aanleiding van de inhoud van deze nieuwsbrief, neemt u dan contact op met uw Allfree contactpersoon, middels de volgende gegevens.
Allfree Binnendienst – telefoon: 050-2111689 (tijdens kantoortijden altijd bemand, bij geen gehoor wordt je teruggebeld) of e-mail: [email protected] (tijdens kantoortijden altijd bemand, binnen 24 uur reactie)
Jordy Drommel – telefoon: 06-15671355 (werkt dinsdag, woensdag en vrijdag) of e-mail: [email protected]
Noud Jansen – telefoon: 06-55557776 (werkt elke doordeweekse dag behoudens de maandagen in oneven weken) of e-mail: [email protected]