Tips voor uw Bedrijfspresentatie - Allfree.nl
logo AllFree
 

Tips voor uw Bedrijfspresentatie

Om als bedrijf representatief voor de dag te komen op het MyGo platform, is het van belang de juiste zorg en aandacht te besteden aan de bedrijfspresentatie. Hiervoor is uitgebreid de ruimte in het portaal. De kwaliteit van wat u schrijft en aanlevert in de bedrijfspresentatie is van grote invloed op de indruk die een potentiële klant van uw bedrijf krijgt. De bedrijfspresentatie is uw visitekaartje!

We gaan wat aandachtspunten bij langs om de meest optimale bedrijfspresentatie samen te stellen voor uw bedrijf.

Bedrijfslogo – Het bedrijfslogo dat u aanlevert moet zo ‘schoon’ mogelijk zijn. Niet smoezelig en te klein met rommelige achtergronden of halve uitsnedes, maar ‘strak in de lak’, op een goed formaat en trouw aan het officiële logo. Mocht u moeite hebben met het aanleveren van een goed logo, neem dan contact op met uw A   llfree contactpersoon, deze helpt u graag verder.

USP’s – Unique Selling Points zijn krachtige oneliners die uw bedrijf in kernwoorden samenvatten. Deze USP’s moeten echter wel op waarheid berusten en mogen geen onredelijk beeld schetsen van wat een potentiële klant van uw bedrijf kan verwachten. We houden de volgende regels aan voor plaatsbare USP’s:

  • Uitingen moeten waar te maken zijn. Voorbeeld: een 100% oplossings- of tevredenheidsgarantie is onrealistisch en kan niet gegeven worden.
  • Kies sterke punten die een goed onderscheid kunnen maken ten opzichte van de concurrent. 24/7 bereikbaarheid is sterk, even als een groot aantal jaren werkervaring.
  • Vermijd algemeenheden: ‘Altijd een vakman in de buurt’ is geen USP, want niet uniek of onderscheidend.
  • Beter drie krachtige USP’s dan vijf punten lauwe lucht!

 

Slogan – Een slogan is een krachtige one-liner waarmee u uw bedrijf identificeert. Van generiek (bijvoorbeeld: ‘Spoedgeval? Wij zijn 24/7 bereikbaar!’) tot uniek (bijvoorbeeld: ‘Met groot gemak nieuwe pannen op je dak!’), alles is mogelijk – maar niet overdrijven. Een aantal richtlijnen:

  • Een slogan mag de concurrent niet afkraken.
  • De slogan mag geen onwaarheden bevatten, of beloftes die niet waar te maken zijn.
  • Geen schreeuwende woorden in hoofdletters. Uw doelgroep wordt graag serieus genomen, dus een professionele presentatie is passend.
  • Wanneer u een uitroepteken wilt gebruiken, beperk u tot één.

 

Publieke omschrijving – De publieke omschrijving geeft ruimte om uw bedrijf te belichten en een persoonlijk tintje te geven. We houden hier de volgende richtlijnen aan:

  • Omschrijf de aanpak en meerwaarde van uw bedrijf, maar voorkom borstklopperij.
  • Neem gerust wat persoonlijke historie op over het ontstaan van uw bedrijf. Dit geeft een vertrouwenwekkend persoonlijk tintje.
  • De consument wordt op MyGo getutoieerd. We gebruiken ‘je’ en ‘jij’ in alle teksten, dus ook in de omschrijvingen op de bedrijfsprofielen.
  • Vermijd gebruik van de caps lock toets en beperk het aantal uitroeptekens.
  • Ook in de publieke omschrijving geldt dat onwaarheden geen plek hebben. Ook beloftes die niet altijd waar te maken zijn kunnen niet opgenomen worden in deze omschrijving.
  • Benoem geen certificering of keurmerken. Deze geeft u apart aan in het systeem en worden automatisch weergegeven op uw bedrijfsprofiel!

 

Online aanwezigheid, socials & media – Is uw bedrijf actief op social media? Neem deze dan op in uw bedrijfsprofiel. Neem alleen socials mee in uw bedrijfsprofiel wanneer deze bedrijfsgerelateerd zijn en actief worden bijgehouden. Wanneer uw een bedrijfsfilmpje wilt koppelen, bedenk dan goed of het gewenste filmpje uw bedrijf goed representeert. Draagt het bij aan wat u online wilt uitdragen, of niet? In het laatste geval is weglaten de betere optie!


Uw Allfree contactpersoon staat natuurlijk voor u klaar om u te ondersteunen wanneer u vragen heeft aangaande de inhoud van uw bedrijfsprofiel!