Vakman van de maand | Riool Direct
31 mei 2018Ook deze maand was het niet moeilijk om een vakman van de maand te selecteren. We waren het er allemaal over eens dat het Ivan van Riool Direct moest worden. We reden vorige week dan ook naar Den Haag om hem te verrassen. Altijd leuk om een hard werkende klant blij te maken!
Hoe kwamen we tot onze beslissing? Een vakman van de maand kiezen wij niet zomaar. Een vakman is namelijk niet alleen iemand die zijn werk goed uitvoert. Ook een professionele houding en goede communicatieve vaardigheden zijn van belang. Misschien een mooi moment om even kort in te gaan op onze werkwijze en wat er van onze klanten wordt verwacht.
Wat wordt er verwacht van onze klanten?
Bedrijven die bij ons aangesloten zijn hoeven zich geen zorgen te maken over het ontvangen van nieuwe opdrachten. Omdat wij via onze online kanalen verzoeken van consumenten (leads) ontvangen en doorsturen naar onze klanten, nemen wij deze eerste stap in de sales funnel voor onze klanten weg. Zodra wij een verzoek van een consument doorsturen naar een van onze klanten, komt het verdere verloop van de customer journey onder verantwoordelijkheid van deze klant te staan. Een verzoek van een consument is nog geen daadwerkelijke opdracht en zeker nog geen vaste klant. Het bedrijf (onze klant) dat het verzoek ontvangt moet anticiperen op het verzoek en direct actie ondernemen om de potentiële opdracht tot een daadwerkelijke opdracht te maken. Goede communicatieve vaardigheden en een professionele houding zijn hierbij uiteraard van groot belang.
In bovenstaande vaardigheden én in vele andere punten blonk Ivan van Riool Direct uit Den Haag de afgelopen maand enorm uit.
Riool Direct: terechte winnaar
Nadat de deal rond is begint de aftersales. Wanneer een van onze klanten de aftersales niet op orde heeft, dan merken wij dat direct. In plaats van contactverzoeken van consumenten aannemen en doorsturen naar onze klanten, krijgen wij telefoontjes terug van consumenten over afspraken en facturen. Er is dan blijkbaar geen goede communicatie geweest tussen de consument en het dienstverlenende bedrijf. Je raadt het al, wij krijgen nóóit telefoontjes van consumenten over afspraken met of facturen van Riool Direct. Ivan heeft zijn zaken goed op orde.
Niet alleen in klantcontact blinkt Ivan uit. Hij is ook een echte vakman. Klanten zijn altijd erg tevreden na te zijn geholpen door zijn ontstoppingsbedrijf in Leiden. Er zijn nog nooit klachten binnengekomen over zijn werkzaamheden. Daarnaast werkt hij hard en neemt hij, zelfs als hij ziek is, opdrachten aan. “Oke, gooi maar door” is zijn standaard zin wanneer wij verzoeken van consumenten doorverbinden. Bovendien is hij altijd bereikbaar. Kortom, hij is niet alleen een uitstekende vakman, maar ook een goede zakenman.
Gefeliciteerd Ivan! Terechte winnaar van deze maand. We hopen nog lang met je samen te mogen werken.